Scroll to top

Scorul Google PageSpeed. Ce este si cat de important este pentru clasarea site-ului in rezultatele cautarii

Google PageSpeed este unul dintre cei mai importanti factori pentru o experienta buna de utilizator, multe conversii si, prin urmare, vanzari bune. Daca pagina ta se incarca prea incet, ii va enerva pe utilizatori atat de mult incat, in cel mai rau caz, acestia isi vor continua cautarea pe alt site. Un motiv bun pentru ca motorul de cautare sa urmareasca indeaproape viteza paginii. PageSpeed a fost un factor de clasare pentru Google din 2010.

Ce este Google PageSpeed?

Viteza paginii (numita si PageSpeed) este timpul necesar pentru a afisa o pagina accesata pe un ecran. Mai precis, viteza paginii este timpul de la solicitarea HTTP (de exemplu, facand clic pe un rezultat din SERP-uri) de la browser la server pana cand URL-ul apelat este afisat complet si corect.

Care sunt procesele de constructie pentru PageSpeed?

Procesele de constructie ale paginii, care alcatuiesc PageSpeed, pot fi impartite aproximativ in patru pasi/zone:

  • Timpul de raspuns al serverului, numit si Time To First Byte (TTFB). Aceasta este perioada de timp de la solicitare (de exemplu, facand clic pe un link din rezultatele cautarii) pana cand browserul primeste primele date de la serverul site-ului web.
  • Timpul necesar pentru a descarca continutul paginii HTML accesate.
  • Timpul necesar pentru redarea paginii in browser, adica pentru afisarea vizuala a datelor din HTML, JavaScript si CSS.
  • Timpul necesar pentru a interactiona cu continutul (de exemplu, faci clic pe un buton), numit si Time To Interact (TTI).

Calitatea conexiunii la internet nu poate fi influentata de operatorul site-ului. Prin urmare, este omis ca si criteriu de evaluare.

De ce este atat de important PageSpeed? Timpul de incarcare, experienta utilizatorului si cifra de afaceri

Google PageSpeedTimpul de incarcare determina in mod semnificativ daca utilizatorii raman pe site-ul tau si cumpara sau daca isi indeplinesc nevoile in alta parte. Era deja clar in 2016: doar 3 secunde de timp de incarcare pot duce la o pierdere de 40% a utilizatorilor de telefonie mobila. In 2018, Google a analizat 11 milioane de pagini de destinatie din 213 tari legate de Google Ads pentru mobil. Rezultatele:

  • Mai mult de jumatate din traficul web provine de la utilizatorii de telefonie mobila. In acelasi timp, ratele de conversie pentru utilizatorii de dispozitive mobile sunt semnificativ mai mici decat pentru utilizatorii de desktop.
  • Desi majoritatea traficului mobil ruleaza acum prin retele 4G rapide, site-urile mobile sunt inca lente si pline de prea multe elemente.
  • 70% dintre paginile analizate au nevoie de 5 secunde si mai mult pentru constructia paginii deasupra pliului; constructia intregii pagini a fost chiar mai mare de 7 secunde.
  • Cu cat pagina dureaza mai mult sa se incarce si cu cat are mai multe elemente, cu atat rata de respingere creste mai drastic si, odata cu aceasta, scade probabilitatea de conversie.
  • Cat timp trebuie sa astepte un utilizator pana se incarca pagina, determina in mare masura daca continua sa ramana pe site-ul tau si sa cumpere sau sa plece. Pe scurt, Google PageSpeed iti determina in mod semnificativ venitul.

Timpul de incarcare ca factor de clasare

Nemultumirea utilizatorilor cu paginile lente, este remarcata si de motorul de cautare. Misiunea lui este de a oferi intotdeauna cel mai bun raspuns la o interogare de cautare – in ceea ce priveste continutul si tehnologia. Nu e de mirare, asadar, ca timpul de incarcare a fost un factor de clasare (pentru cautari prin dispozitive desktop) din 2010.

Odata cu era smartphone-urilor si utilizarea intensiva a dispozitivelor mobile, incarcarea rapida a paganilor pe dispozitivele mobile a devenit din ce in ce mai importanta. Disponibilitatea de a astepta incarcarea paginii este destul de scazuta, mai ales atunci cand esti in miscare. In plus, o incarcare lenta a paginii este intotdeauna legata de cantitati mari de date. Ele consuma volumul de date al utilizatorilor de telefonie mobile, ceea ce duce la frustrarea inevitabila.

Odata cu cresterea traficului mobil, a dispozitivelor finale din ce in ce mai puternice si a retelelor de date rapide, limita de frustrare a utilizatorilor va tinde sa fie atinsa mai rapid in urmatorii ani. Pentru a ramane fidel misiunii sale, Google a facut din Page Speed un factor de clasare pentru cautarile mobile in 2018.

PageSpeed si bugetul de accesare cu crawlere

Site-urile web mari cu sute de mii de pagini pot avea probleme cu bugetul de accesare cu crawlere, daca timpul de incarcare este prea mare. Rezultatul este ca, noul continut sau cel actualizat care ar trebui sa fie clasat, poate fi inclus in indexul motorului de cautare cu cateva zile intarziere. Acest lucru iti permite sa te clasezi mai tarziu si mai bine si sa obtii mai mult trafic. Motivul, sunt timpii lungi de incarcare, care sunt intotdeauna cauzati de multe elemente ale paginii si fisiere mari (de exemplu, imagini si videoclipuri). Bugetul zilnic de accesare cu crawlere disponibil pentru domeniul tau, este o perioada de timp X.

Call Now Button