Insusi faptul existentei unei resurse web, nu aduce niciun beneficiu proprietarului acesteia, daca nu o promoveaza. Crearea unui site web este doar inceputul, iar pentru ca acesta sa inceapa sa genereze venituri, ai nevoie de vizitatori vizati, care sunt potentiali cumparatori ai unui produs sau serviciu.
Poti spune despre existenta afacerii tale online, prin intermediul social media sau prin publicitate contextuala si televizata. Cu toate acestea, primul este ineficient si consuma mult timp, iar publicitatea este costisitoare si functioneaza doar atata timp cat esti dispus sa platesti pentru aceasta. Cea mai rapida modalitate de a obtine rezultatul dorit, este daca vizitatorii vin pe site-ul tau prin interogari de cautare. Promovarea SEO acopera un set de actiuni care vizeaza dezvoltarea si promovarea unui proiect online in randul utilizatorilor pentru diverse solicitari. Aceasta promovare SEO tine cont si de cerintele in continua schimbare ale motorului de cautare.
Scopul principal al promovarii SEO este imbunatatirea pozitiei site-ului in rezultatele cautarii. Importanta promovarii SEO se datoreaza faptului ca, aproape 95% din traficul pentru interogari comerciale, provine din paginile primei interogari de cautare. Dintre acestea, 70% sunt primele trei pozitii in rezultatele cautarii. Clasarea in fruntea SERP-urilor duce adesea la mai multe vizite, ceea ce la randul sau creste vanzarile.
Ce este promovarea SEO?
Seo nu inseamna doar construirea de link-uri sau crearea de continut bun. Pentru ca un site sa fie clasat de motorul de cautare, trebuie sa fie lucrat intr-un complex. Nu trebuie sa te astepti la rezultate de la promovarea SEO in primele 3 luni de munca. Procesul in sine, este conceput pentru o mare perioada de timp. Promovarea facuta corect, duce la un rezultat stabil, pe termen lung.
De ce este important sa faci promovare SEO?
Odata ce intelegi de ce ai nevoie de promovare pentru motorul de cautare, este important sa intelegi si importanta acestuia. Fara promovare SEO, orice site web este un obiect care nu va aduce beneficii proprietarului sau. Construirea unui site web este doar inceputul procesului. Daca doresti ca site-ul tau sa genereze un venit stabil, un specialist SEO trebuie sa configureze atragerea de vizitatori vizati, care ar putea deveni potentiali clienti in viitor.
Care sunt cele mai importante avantaje ale promovarii SEO?
Cresterea traficului. In ciuda popularitatii in crestere a retelelor sociale, motorul de cautare este inca lideri in atragerea de trafic. Potrivit Data Insight, o treime dintre vizitatorii magazinului online provin de pe Google. Pentru proiectele de continut, procentul este si mai mare. In acelasi timp, un avantaj important este nu doar volumul potential de trafic, ci si absenta necesitatii de a plati pentru fiecare click.
Performanta imbunatatita a utilizatorului. Sarcina principala a motorului de cautare este de a clasa site-urile in functie de caracterul informativ si de utilitatea lor. Pentru a oferi un raspuns de cea mai inalta calitate la cererea unui utilizator, motorul de cautare ia in considerare timpul de incarcare a paginii, relevanta textelor si meta-tagurilor, securitatea (conexiune https, fara virusi), adaptabilitate etc. Promovarea SEO competenta va face ca resursa sa fie cat mai convenabila si cat mai informativa posibil pentru utilizator, care ii ofera acestuia un motiv sa ramana mai mult timp pe site.
Avantajele optimizarii SEO fata de publicitatea contextuala
Adesea, proprietarii de site-uri au o intrebare: de ce este promovarea SEO mai buna decat publicitatea contextuala? In primul rand, promovarea SEO asigura o crestere naturala a volumului de trafic online, iar acest indicator nu este afectat de marimea bugetului. In al doilea rand, utilizatorii au incredere in site-urile organice mai mult decat in publicitatea platita, pe care multi utilizatori o evita. In al treilea rand, investitia in promovarea SEO iti permite sa contezi pe un efect pe termen lung, deoarece intrarea in topul rezultatelor cautarii, face posibila obtinerea recompenselor chiar si dupa ce activitatea de promovare a incetat.
Un alt plus este capacitatea de a atrage trafic tintit. Cea mai buna optiune pentru promovarea site-ului web este o combinatie de SEO si publicitate contextuala. Daca trebuie sa alegi intre ele, atunci este mai profitabil ca proprietarii de site-uri sa acorde preferinta promovarii SEO, deoarece acest instrument este mai accesibil si mai eficient, desi are un efect intarziat.
Dupa cum arata practica, utilizatorii trec rareori dincolo de a doua pagina a cautarii.
Aceasta inseamna ca, pentru a atrage mai multi utilizatori pe site, acesta trebuie sa intre in TOP (lista paginilor sortate pe care motorul de cautare le emite pentru o anumita interogare). Cu cat site-ul este mai sus in rezultatele cautarii, cu atat este mai probabil ca utilizatorul sa dea click pe el.
In plus…
Trebuie remarcat faptul ca optimizarea SEO are foarte mult potential comercial. Alegerea corecta a strategiei de promovare SEO te ajuta sa cresti treptat traficului comercial. De asemenea, trebuie inteles ca promovarea SEO nu va aduce rezultate rapide, iar eficacitatea acestuia poate fi evaluata abia dupa 4-6 luni de la inceperea lucrarii.
Sarcina specialistilor SEO este sa upgradeze site-ul. Si sa castige increderea motorului de cautare care va ajuta publicul tinta sa gaseasca site-ul, produsul, serviciul. Sau continutul tau pe acesta si sa finalizeze actiunea vizata. Adica, sa cumpere, sa comande, sa se aboneze si sa devina clientul, abonatul, cititorul tau fidel permanent. Sarcina unui specialist SEO este sa imbunatateasca site-ul. Si atunci motorul de cautare va gasi util continutul, il va adauga la index si il va returna cat mai sus posibil in top, ca raspuns la o interogare. Pentru a face acest lucru, exista diferite metode de promovare a site-ului web.