Intr-un context de marketing, traficul online este numarul de utilizatori care viziteaza un site intr-un anumit interval de timp. Traficul este fluxul de vizitatori pe site-ul tau. Oricat de bine vinde site-ul si oricat de frumos si functional este, nu iti va aduce bani daca nu este aratat publicului tinta. Un trafic online configurat si gestionat corespunzator, garanteaza cererea pentru serviciile tale si vanzari mari, indiferent de regiune si sezon, ceea ce nu se poate spune despre clientii offline. Orice magazin online va muri daca vizitatorii nu vin pe site.
Chiar daca ai cea mai mare gama de marfuri, calitate excelenta si vanzatori profesionisti – toate acestea se vor scufunda in uitare, pentru ca nu va fi absolut nimeni care sa stie despre asta. Acesta este numarul de vizitatori care iti viziteaza site-ul. Dar cati dintre ei vor trece prin palnia de vanzari si, in cele din urma, cati vor face o comanda.
Surse de trafic online pentru site-ul
Exista mai multe surse de trafic pentru un site:
- De pe Facebook, Instagram. Arati potentialilor clienti o reclama, aceasta devine interesata pentru ei, dau clic pe ea si merg pe site.
- De pe Google. Acesta este momentul in care utilizatorul a introdus interogarea de interes in bara de cautare si a primit un link catre site-ul relevant in rezultatele cautarii. De exemplu, interogarea „apartament de la dezvoltator”, inca din primele randuri afiseaza site-uri unde sunt vandute.
- Din retelele afiliate. Acesta este momentul in care un vizitator care a fost interesat de servicii sau produse similare, in timp ce se afla pe un site terta parte, iti vede anuntul si ajunge pe site-ul tau.
Campaniile mici din unul sau doua canale, pot fi gestionate direct din conturile native. De exemplu, prin Facebook Ad Manager (un produs al companiei Meta) si in contul Google Ads.
Traficul online trebuie sa dea rezultate
Traficul online trebuie sa fie intotdeauna vizat, adica sa fie format din persoane care sunt direct sau indirect interesate de ceea ce ofera site-ul tau de vanzare. Mecanismele de configurare pentru retelele sociale si motorul de cautare sunt diferite. In cazul Facebook si Instagram, agentii de marketing afiseaza reclame persoanelor care se potrivesc cu descrierea clientului tipic. Pentru aceasta, se intocmeste un portret al clientului cu nevoile, preferintele si obiectiile acestuia.
Pentru a configura traficul online de la Google, trebuie sa intelegi pentru ce interogari cheie cauta un produs sau serviciu publicul tinta. Pentru a face acest lucru, sunt colectate toate interogarile cheie, prin care potentialii clientii pot gasi un site de vanzare si pot efectua o actiune directionata asupra acestuia.
Este necesar sa se selecteze doar cererile solicitate in regiunea in care isi desfasoara activitatea compania. Pot fi sute, dar doar cateva zeci vor fi utile in lucrare. Pentru cele mai populare, concurenta este mai mare, ceea ce inseamna ca un astfel de trafic este mai scump. Specialistul trebuie, in cadrul unui buget restrans, sa puna la punct publicitatea in asa fel incat, sa acopere atat cele mai relevante interogari, cat si pe cele de joasa frecventa.
Ciclul traficului online in natura
Utilizatorii din retelele sociale si din cautare sunt la fel. Important este sa nu pierzi trafic online, ci sa-l folosesti la maximum. Pentru a face acest lucru, se colecteaza automat toti vizitatorii din baza de date, astfel incat, sa le poata fi aratate din nou reclamele pe diferite canale.
Cum arata in practica? O persoana a venit dintr-o cautare a unui magazin, dar din motive necunoscute nu a facut o comanda. Sistemul isi aminteste. Cand incearca sa se deconecteze, acelasi utilizator vede un anunt cu o oferta de a primi catalogul prin posta, si de asemenea, cadou un cod promotional. In seara aceleiasi zile, deruland pe Facebook, vede un anunt de la compania ta, care promite sa-l invete cum sa aleaga produsele. Acesta duce la o pagina de destinatie cu un test.
Persoanele care au vizitat pagina de destinatie cu testul, dar nu au contactat echipa de vanzari, vad din nou reclame pe Instagram. Acum anuntul duce la o pagina de destinatie cu un catalog de produse la pret redus.
Ai primit deja contactele utilizatorilor care au solicitat directoare. In curand vor aparea in lista de corespondenta cu scrisorile care explica in mod constant beneficiile produsului tau.
Intre timp, publicitatea fost lansata pe site-urile partenere ale Google, care sunt vizitate de acelasi utilizator. Vede reclame pe subiecte care l-au interesat recent. Facand clic pe anunt revine la site-ul de vanzare. Nu stii exact de ce avea nevoie clientul tau, dar in succesiune, poate ca:
- Ai oferit mai multe informatii pentru a elimina indoielile;
- L-ai invatat cum sa aleaga produsele;
- Ai oferit bonusuri gratuite;
- Ai prezentat produse la reducere.
Desigur, palnia de vanzari in fluxurile de trafic, poate arata diferit. Eficacitatea acestuia este garantata numai daca un specialist competent lucreaza cu traficul online.
Ce este traficul online pe dispozitive mobile?
Un segment in continua crestere, este traficul online pe dispozitive mobile. Vorbim despre smartphone-uri si tablete. Subsegmentul numai pentru dispozitive mobile creste separat – utilizatorii care parcurg calatoria clientului si viziteaza resurse de pe internet, in marea majoritate a cazurilor, de pe dispozitive mobile. Tendinta este evidenta, mai ales in randul generatiei de tineri nascuti intre 1995 si 2012, varstnici si locuitori din mediul rural.