Scroll to top

Ce este o agentie Digital Marketing si cum te poate ajuta sa-ti cresti afacerea?

O agentie digital marketing este o companie care ofera servicii pentru afaceri online in domeniul tehnologiei digitale. De regula, realizeaza promovarea marcii prin utilizarea canalelor digitale de comunicare. Pentru a face publicitate companiei clientului sau pentru a-si forma imaginea pozitiva, se folosesc retelele sociale, publicitatea contextuala si media, promovarea site-urilor web, publicitatea in aplicatii mobile si managementul reputatiei.

O agentie digitala de marketing interactioneaza cu un client la nivel de expert. Personalul unei astfel de companii angajeaza specialisti calificati care sunt pregatiti sa ofere o gama completa de servicii in domeniul marketingului pe internet. O caracteristica distinctiva a activitatii agentiei digitale, este capacitatea de a promova proiecte online chiar si prin canale offline.

Ce promoveaza marketing-ul digital?

Marketing-ul digital presupune promovarea serviciilor si a bunurilor folosind tehnologii digitale utilizate in toate etapele de interactiune cu consumatorii. Se deosebeste de marketingul pe internet prin faptul ca foloseste nu numai World Wide Web, ci si instrumente offline (gadgeturi inteligente, terminale POS etc.).

Agentiile de marketing digital sunt deosebit de solicitate in segmentele B2B, B2C. Utilizarea capabilitatilor digitale avansate, iti permite sa ajungi la consumatorii tinta maxim si sa stabilesti o interactiune eficienta cu acestia, ceea ce asigura eficienta ridicata a acestei abordari.

Instrumente de baza de marketing digital pe care le foloseste o agentie digital marketing

Instrumentele de marketing digital includ toate modalitatile, mijloacele si activitatile care iti permit sa notifici multi utilizatori, sa atragi atentia potentialilor clienti asupra unei companii, marci, serviciu sau produs. Cel mai adesea, sunt utilizate mai multe instrumente simultan, ceea ce duce la publicul tinta maxim si la obtinerea unei eficiente ridicata a promovarii.

Lista instrumentelor folosite, depinde de obiectivele campaniei de marketing, stadiul implementarii acesteia, caracteristicile publicului tinta, produsul promovat etc.

Ce este o agentie Digital Marketing si cum te poate ajuta sa-ti cresti afacerea?Principalele instrumente de marketing digital sunt urmatoarele:
  1. Internet. Acest canal prevede utilizarea oricaror dispozitive care au acces la internet: laptopuri, tablete, PC-uri, smartphone-uri etc. In cadrul marketingului digital, reclamele sunt plasate pe internet (cautare, contextuala, banner, teaser etc.). Acestea creeaza un continut divers pentru promovare pasiva sau virala (videoclipuri, articole text etc.), promoveaza bunuri si servicii in retelele de socializare, publica opinii ale expertilor, efectueaza optimizarea site-ului pentru motorul de cautare.
  2. Publicitate contextuala. Consta in plasarea de reclame (text, grafica si/sau sub forma de linkuri) pe site-uri tematice.
  3. Promovarea SEO. Scopul acestuia este de a ridica site-ul clientului in rezultatele cautarii pentru interogari tematice, pentru care se realizeaza optimizarea pentru motorul de cautare etc.
  4. Banner publicitar. Pe resursele tematice ale tertilor sunt plasate bannere grafice cu o oferta de produs/serviciu.
  5. Ferestre publicitare. Aceasta este o metoda de publicitate online, care presupune afisarea de reclame pop-up pe site-uri tematice.
  6. Codurile QR offline. Aceasta metoda este adesea practicata pentru a motiva utilizatorii sa instaleze aplicatii, sa foloseasca alte produse sau servicii digitale.
  7. Publicitate virala. Acesta prevede crearea de continut (cel mai adesea multimedia) cu continut provocator, din cauza caruia utilizatorii insisi il vor distribui in retea (il distribuie pe blogurile lor, cu prietenii de pe retelele sociale etc.).
  8. SMM. Include lucrul cu grupuri in retelele sociale: crearea si postarea de continut, organizarea de concursuri si alte activitati pentru public, atragerea de noi abonati, comunicarea cu membrii grupului.
  9. SERM. Acesta este managementul reputatiei companiei prin crearea unei imagini pozitive pe site-urile cu recenzii. Include eliminarea legala a recenziilor inexacte prin negocieri cu proprietarii site-urilor, raspunsuri oficiale la recenzii negative, postarea de recenzii pozitive pe cele mai populare site-uri.

In marketingul digital pot fi folosite si alte instrumente bazate pe tehnologii digitale. De la o oferta publicitara la instalarea programelor pana la trimiterea de email-uri. Sau melodii care sunt folosite pentru a mentine abonatii pe linie. Media traditionala, cum ar fi ziarele sau fluturasii. Daca contin un cod QR in anunt (adica implica utilizarea tehnologiilor digitale) sunt si marketing digital.

De ce sa alegi o agentie digitala de marketing?

Proprietarii de site-uri comerciale predomina printre clientii agentiilor digitale. Avand in vedere costul ridicat al serviciilor, nu toata lumea poate recurge la cooperarea cu astfel de agentii. De regula, interactiunea cu agentia incepe cu o directie de dezvoltare si se extinde pe masura ce se obtine succesul. Contactarea unei agentii digital marketing ar fi potrivita daca afacerea ta se confrunta cu urmatoarele probleme:

  • Produsul are un public tinta foarte restrans sau nu exista analogi pe piata;
  • Este necesar un mesaj emotional puternic pentru a interactiona cu clientii marcii;
  • Comunicarea constanta cu publicul tinta al afacerii este importanta.

Cooperarea cu o agentie digital marketing va fi benefica pentru cei care sunt pregatiti pentru metode moderne de promovare si au buget suficient pentru a-si promova brandul. In acest caz, specialistii agentiei vor putea oferi o strategie originala si eficienta pentru o anumita afacere.

Cooperarea promoveaza. De aceea, o agentie digitala se bazeaza intotdeauna in actiuni, pe beneficiul ambelor parti. Numai activitatile gandite strategic, bazate pe obiectivul final, vor aduce rezultatul asteptat. Angajatii unei agentii digitale marketing respecta valorile si masurabilitatea si nu isi permit sa ia actiuni care irosesc banii clientului si timpul lor.

Cunoscand situatia actuala din compania ta, o agentie digital marketing poate face alegeri in cunostinta de cauza si actiuni eficiente. Cresterea digitala durabila se bazeaza pe o strategie digitala solida. Baza unui marketing digital bun este stabilirea obiectivelor, masurarea rezultatelor, analizarea acestora si, pe baza acesteia, imbunatatirea constanta a activitatilor de marketing.

Call Now Button