Optimizarea SEO a unui site web pentru motorul de cautare este potrivita pentru majoritatea companiilor care isi ofera produsele sau serviciile in mediul online. Aceasta este o modalitate eficienta de a ramane inradacinat in rezultatele cautarii pentru o perioada mare de timp si de a creste constant numarul de vizitatori. Pentru un client neexperimentat in aceasta problema, preturile pe piata SEO pot parea o nebuloasa. Cele mai recente costuri optimizare SEO in prezent, precum si factorii care afecteaza formarea acestora, sunt determinate pe baza cererii si a pozitiei sale planificate. Este de remarcat faptul ca aceste costuri sunt afectate de frecventa fazei promovate.
Ce este inclus in costuri optimizare SEO?
Specialistii SEO impart cererile in trei categorii:
- Frecventa joasa;
- Gama medie;
- Frecventa inalta.
Cu cat frecventa solicitarilor este mai mare, cu atat va fi mai scumpa. Costul total al promovarii SEO este determinat de insumarea tuturor fazelor proiectului, evaluat de un specialist SEO.
Fiecare tarif individual are specificul sau. Prin urmare, te poti concentra pe cei mai comuni factori. Adica pe cei care joaca un rol indiferent de tariful ales de client:
- Concurenta. Unul dintre factorii fundamentali care afecteaza costul promovarii SEO. Cat de mare este concurenta pentru cuvintele cheie selectate, depinde in mare masura de buget. La diferite subiecte, poate varia cu mai multe procente.
- Cereri. Costul promovarii site-ului depinde direct de cuvintele cheie care sunt planificate sa fie promovate. Exista diferite tipuri de cereri. Majoritatea clientilor stiu deja ca promovarea SEO pentru cuvintele de inalta frecventa este mai scumpa decat pentru cele de medie si joasa frecventa. In acest caz, te poti concentra asupra interogarilor geo-independente. Al caror rezultat este emis fara o legare regionala a resursei, de exemplu, „instructiuni pentru camera”. Astfel de expresii de cautare sunt mai scumpe, deoarece trebuie sa concureze nu numai cu site-urile din regiune, ci si in toata tara.
Plus..
- Sezonalitatea. Exista solicitari care sunt relevante doar in anumite perioade ale anului, se numesc sezoniere, de exemplu, „aparate de aer conditionat”, „anvelope de iarna” etc. Pentru astfel de cuvinte cheie, concurenta creste puternic in perioada premergatoare si in plin sezon. Prin urmare, va costa mai mult sa promovezi aparatele de aer conditionat vara decat iarna.
- Nivel de dezvoltare a site-ului. Cu cat sunt mai buni indicatorii de resurse (numar de link-uri, ICS, varsta domeniului, prezenta Google, numarul de pagini in comparatie cu concurentii etc.), cu atat mai rapid si cu mai putin efort va putea ocupa pozitii inalte in cautarile pe Google.
- Site-ul apartine regiunii. Costul depinde si de pozitiile curente ale resursei pentru anumite solicitari din regiunea selectata. O astfel de promovare SEO este mai ieftina decat promovarea la Bucuresti. In plus, daca site-ul este alocat unei alte regiuni, este imposibil sa-l promovezi in capitala.
- Garantii. Garantiile oferite afecteaza semnificativ viitorul buget de promovare. Cel mai adesea, daca companiile SEO se angajeaza, de exemplu, sa returneze 100% din cost daca cererile nu au fost aduse la pozitiile convenite, atunci se poate percepe o taxa suplimentara de la client ca asigurare.
De asemenea…
Pe baza tuturor factorilor de mai sus, precum si luand in considerare tariful selectat, se face un total costuri optimizare SEO. Aceasta este imaginea preturilor pe piata SEO. Pentru fiecare companie in parte, tarifele pot varia si pot fi mai complexe sau invers. In momentul de fata exista pe piata servicii speciale care pot calcula automat costul promovarii SEO, in functie de pozitia curenta asupra cererii, regionalitatea acesteia si alti parametri. Astfel, poti estima independent bugetul pentru o campanie SEO. In plus, nu va fi de prisos sa soliciti o estimare a costului de promovare SEO de la potentialii contractori.
Optimizarea SEO a site-ului este cea mai importanta sarcina pentru orice tip de afacere astazi. Sute de site-uri noi apar pe internet in fiecare zi, concurenta este in continua crestere si nu toata lumea va putea atrage noi clienti pe site. Optimizarea SEO profesionala a site-ului duce la imbunatatirea indexarii resursei de internet si la cresterea reputatiei acesteia, ceea ce va duce ulterior la cumparatori.
Care sunt avantajele optimizarii SEO?
Avantajul promovarii SEO a site-ului fata de alte tipuri de promovare pe internet, este ca rezultatul obtinut este salvat pentru o perioada foarte mare de timp. Initial, exista o investitie in dezvoltarea site-ului, iar revenirea va incepe treptat in 4-6 luni. O perioada atat de mare se datoreaza faptului ca motorul de cautare Google reindexeaza incet site-urile. Inainte ca un site sa fie afisat in primele pozitii, motorul de cautare efectueaza multe tipuri de testare a site-ului, folosind diferiti algoritmi, care includ nu numai analiza de utilizare si analiza tehnica a site-ului, ci si parametri similari site-urilor existente si bine stabilite.
Daca comparam promovarea SEO pe site cu publicitatea contextuala, atunci principala diferenta va fi timpul in care vor incepe tranzitiile vizate. Pentru publicitatea contextuala, dupa lansarea unei campanii de publicitate, tranzitiile vor incepe deja a doua zi dupa lansare.
O solutie buna ar fi sa se foloseasca atat promovarea SEO a site-ului, cat si publicitatea contextuala. Publicitatea contextuala va oferi un aflux de clienti in zilele urmatoare, iar promovarea SEO va da rezultate mai tarziu. De indata ce incepe rentabilitatea SEO, publicitatea contextuala poate fi partial dezactivata. Mai mult de 90% dintre consumatori, inainte de a face o achizitie, cauta informatii despre un produs sau serviciu pe internet. Aceasta inseamna ca fara o promovare SEO eficienta si de inalta calitate, va fi mai dificil sa atragi un nou cumparator. Site-ul tau are nevoie de o promovare eficienta, indiferent ce costuri optimizare SEO implica.